Exparel – bupiwakaina w liposomach

Listopad 9, 2011 at 5:09 pm 2 Komentarze

Exparel – bupiwakaina w liposomach firmy Pacira Pharmaceuticals – została dopuszczona do użytku w USA przez FDA. Lek ma znajdować zastosowanie przede wszystkim w analgezji pooperacyjnej. Bupiwakaina w takiej formie ma być mniej toksyczna i działać do 72 godzin.

Więcej informacji o leku tutaj.

Szukałem informacji o dostępności tego leku w Europie, nie znalazłem (ale i specjalnie intensywnie nie szukałem). Może ktoś…? Np w komentarzach?

Entry filed under: analgezja pooperacyjna, leki miejscowo znieczulające.

Notatnik specjalisty?

2 Komentarze Add your own

  • 1. sss  |  Lipiec 17, 2015 o 7:04 am

    Raczej nic z tego nie bedzie. Koledzy z USA raczej nie polecaja. FDA dala ograniczenia na stosowanie.

    Odpowiedz
    • 2. Michał  |  Lipiec 17, 2015 o 9:38 am

      Pierwszy komentarz od kilku lat, który nie jest spamem. DZIĘKUJĘ! 🙂

      FDA bym się nie sugerował, oni mają swoje… standardy. Kiedyś bardzo mocno się zdziwiłem, gdy wyczytałem, że FDA nie dopuściło systemów TCI do stosowania… podobno mieli zgrzyt, bo pierwszy raz ktoś poprosił o zaaprobowanie zestawu sprzęt + lek + oprogramowanie. W tym czasie z powodzeniem znieczulałem TCI na klinice. No ale, to było kiedyś. Jak jest dzisiaj, to nie wiem, przyznam się szczerze, że za mocno tego nie śledzę… 🙂

      Odpowiedz

Skomentuj

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


ja na del.icio.us


